Šī ir atklāta vēstule pašapmierinātajiem Latvijas pseidoprofesionāļiem, kuri veidoja Aishas uzstāšanos Eirovīzijas dziesmu konkursa pusfinālā. Šī vēstule tapusi nevis ar vēlmi pieliet eļļu ugunij, kas tāpat jau gadiem deg, bet ar vēlmi izcelt komentāros pie "Eirovīzijas" ziņām pausto viedokli par to, ka Jūs esat izcūkojuši Aishas priekšnesumu.

Komentāru raksta Edmunds (skat. šeit):

"Tikko pirmo reizi noskatījos Aishas priekšnesumu. Nav nemaz tik slikts, biju jau gaidījis briesmīgāku.
Tērps - briesmīgs.
Frizūra - nav diez ko.
Sejas emocijas - ļoti samocītas (eirovīzijā vinnē lustīgas dziesmas, bet pasarg Dievs, labi, ka nav kārtējā saldā dziesma).
Kustības pa skatuvi - ļoti nepārliecinošas, kautkādi lūdzoši žesti.
Balss - ļoti laba, krietni virs eirovīzijas vidējā, tikai vietām ietrīcējās.

Rezumējums - rodas iespaids, ka kāds ir speciāli gribējis Aishas potenciālu sagraut un tas ir izdevies."

Komentāru raksts cilvēks ar pseidonīmu "siers":

"piekrītu :)
konsultanti, kas taisīja Aišas imidžu un šovu bija neprašas un nejēgas.
vajadzēja tomēr bļodas, varbūt būtu mazliet vairāk punktu."

Komentē "inglees":

Kursh bija tas "praats", kas deva Latvijas balsoshanas rezultaatu? Ziniet ko, man tieshaam bija kauns, censhaas piesieties preceetai sievietei, tik smiekliigaa, skolas puikas veidaa. Skatoties, vareeja apkoljkjeeties. Yek."

Anonīms komentētājs:

"Te bija kā Latvijā uz vēlēšanām. Atlasē parāda vienu priekšnesumu( Tauta nobalso objektīvi) - Aizbrauc uz Eirovīziju tur pavisam cits priekšnesums un tērpi. Pāņēma un uzmeta. Šādam priekšnesumam no Latvijas televīzijas skatītājiem atlasē mandāts netika dots. Par ko brīnīties?"

Dārgie izcūkotāji, palasiet komentārus paši! Palasiet un padomājiet, vai pārliecinošā "muldēšana" TV tiešraidē par to, ka Aishas priekšnesums bija OK, bet ir kaut kas Eiropā mainījies attieksmē pret Baltijas valstīm, nav smieklīga. Turklāt aizbildināšanās ar naudas trūkumu ir vispār klaji ciniska, ja neesat sapratuši pašu svarīgāko. Arī ar minimālu naudas daudzumu var panākt maksimālu efektu. Ar "maksimālu efektu" šeit domāta uzvara Eirovīzijas dziesmu konkursā.

Streipa izvēlētais apzīmējums Ļenas Meijeres-Landrutas priekšnesumam "lakonisks" ir gana atbilstošs, taču prasa paskaidrojumu, jo konkursā līdz ar lakonisko priekšnesumu uzvarēja dabiskums, nesamākslotība un patiesa emocionalitāte, ko nevar uzstiept tīniski spurainajai Aishai kopā ar pidžamveidīgu paltraciņu un problēmām, kuras pati dziedātāja nespēj dabiski pasniegt kā savas sirds kliedzienu. Par to liecina kaut vai sakrunkotā piere, ko operators noķēra Aishas uzstāšanās sākumā. Par to liecina arī dziedātājas pilnīgi vienaldzīgā palūkošanās augšup dziesmas 'What for' klipa pirmajā piedziedājumā, dziedot: "Kamdēļ lai es ticu..."... pat acīs iepilinātās līdz riebumam banālās asariņas nepalīdzēja, jo ātri pazuda nenoritējušas par absolūti tukšo sejas izteiksmi. Un ne jau dziedātāja pie tā vainojama. Viņas emocionalitāti mēs visi ļoti labi zinām (kaut vai atsaucot atmiņā prieku par uzvaru nacionālajā atlasē).

Dārgie izcūkotāji, ziniet, kas Jums pietrūkst bez naudas, ko ieteiktu piešķirt vēl mazāk, lai beidzot Jūs izkustinātu savas pēcpuses?! Jums pietrūkst spējas domāt atšķirīgi (think different), pie kā gaumes robežās pat visgrūtākajos apstākļos piemērojas katrs, kuram ir kaut mazākā spēja uz to. Jūs esat ielikuši sevi "formātā" un jebkurš robežu pārkāpums Jums šķiet kā Jūsu pseidoprofesionalitātes apšaubījums, lai gan paši esat pārkāpuši gaumīguma robežu. Ja tam vēl pieliekam vīzdegunīgo skatītāju uzskatīšanu par muļķiem... Turpiniet tādā pašā garā sabendēt jaunos talantus, un E-vīzijas reitingi kāps debesīs, uzplēšot televīzijas ēkas jumta segumu tā, ka nebūs naudiņas, ar ko aizlāpīt.

Bet, ja nopietni, silti iesaku vēlreiz paanalizēt tos priekšnesumus, kas uzvarējuši konkursā pēdējos gados (kopš Naumovas kaut vai). Paanalizēt nevis no profesionālā viedokļa (tērps, dziesma, šovs, skatuviskums),  bet no cilvēciskā (emocijas, dabiskums)... jo profesionāli, kā var pārliecināties Ļenas Meijeres-Landrutas priekšnesumā, mēdz būt, ka nav nekā, ko analizēt, bet skatītāju paņem tieši "cilvēciskā" puse.  

Lai nu kā, bet samākslots pseidoprofesionāļu produkts Eiropā pavisam noteikti NEDARBOJAS! Salīdziniet kaut vai JRT izrāžu slavas gājienu un dažu labu "pseidointelektuālu" režisoru regulāro izgāšanos dažos mūsu teātros.

 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!